2017 ~ Yatibiz Official Blog Site

Assalamualaikum wbt. dan selamat datang! Kelebihan membeli secara online adalah menjimatkan masa, kos, duit minyak kenderaan, dan kos parking kenderaan anda. Mengelakkan daripada kesesakan lalu lintas dan lain-lain kos lagi yang terpaksa anda keluarkan. Jika anda membeli secara online anda hanya mengeluarkan kos barang yang anda inginkan dan kos penghantaran pos sahaja. Kemudian anda hanya perlu menunggu barang yang anda order itu sampai di depan pintu rumah anda. Jadilah pengguna yang bijak dan berilmu tentang hak pengguna untuk mengurangkan kos perbelanjaan anda.

Senarai Produk Yatibiz

HILANGKAN PARUT BERSALIN CAESAR PALING EFEKTIF

SAMSUNG CSC
RM 35.00 Tidak termasuk postage
Assalamualaikum w.b.t. & Salam sejahtera buat ibu-ibu di luar sana.
Pertama sekali saya ingin kongsikan satu pengalaman menarik buat ibu-ibu yang pernah bersalin secara pembedahan caesarean seperti saya. Bersalin secara caesar ini adalah bukan sesuatu yang mudah.
Pembedahan caesarean ini melibatkan pembedahan besar pada bahagian perut dan pelvis kita. Kadang-kala, pembedahan caesarean diperlukan untuk menyelamatkan nyawa si ibu atau bayi.
Hakikatnya inilah pengorbanan seorang ibu kepada anaknya. Mempertaruhkan nyawanya hanya untuk kehidupan si manja. Ibu meletakkan nyawanya dihujung rambut, bertarung maut demi kelahiran anaknya.
Bahkan, untaian doanya tidak pernah terputus untuk seorang anak sejak dalam kandungan lagi. Mereka selalu berharap dan memohon kepada Allah s.w.t. agar anaknya menjadi anak-anak yang soleh dan solehah.
Kasih sayang yang Allah s.w.t pinjamkan ke dalam hati seorang ibu, kasih sayang yang hebat, dari Yang Maha Pengasih lagi Penyayang.
Tingginya darjat seorang ibu sehinggakan Rasulullah ﷺ perintahkan memuliakan ibu sebanyak tiga kali, kemudian bapa, menunjukkan betapa penting dan beratnya penekanan Rasulullah ﷺ  agar anak-anak memulia dan melayan ibu sebaik-baiknya.
Justeru Rasulullah ﷺ meletakkan kedudukan ibu itu selepas keutamaan solat, dan di atas dari jihad. Alhamdulillah dan tahniah kepada ibu-ibu yang sabar dan redha dengan rahmat Allah swt.
Kembali kepada cerita pengalaman saya bersalin secara pembedahan caesarean ini. Selepas berpantang saya mengurut dengan Mak Bidan di Bahau, Negeri Sembilan. Sedangkan ketika itu saya berpantang di Nilai & rumah mertua di Kelantan.
Walaupun rumah saya agak jauh dengan Mak Bidan, Tapi ibu saya cadangkan saya mengurut dengan Mak Bidan ini, kerana pengalamannya lebih 20 tahun. Lagipula rumah Mak Bidan ini dekat dengan rumah ayah saya.
Parut Bersalin Caeser 1
Alhamdulillah setelah Mak Bidan melihat dan memegang perut saya. Dengan selamba dia tegur parut caesarean besar dan hitam. Kenapa tak jumpa makcik dari awal. Kalau tak parut macam ini tak nampak seteruk macam ini.
Ketika ini saya hanya blurr dan senyum saja, sambil bertanyakan soalan kepada makcik.
Saya; Ada ke ubat untuk hilangkan parut ni makcik?
Makcik; Ada nak, serbuk kunyit ubat yang telah dicampurkan dengan akar-akar herba tradisional, makcik dah banyak mengurut orang yang bersalin secara belah perut macam ni. Tiap kali makcik pergi mengurut, makcik akan bagi pada meraka supaya tampal-tampal di tempat luka parut ini setiap hari di waktu malam dan pagi. Alhamdulillah memang tak nampak kesan parut pembedahan teruk macam gini.
Saya; Saya takut nak sapu apa-apa ubat makcik, Sebab doktor pesan memang tak bagi letak apa-apa ubat di tempat luka pembedahan ni. Kecuali ubat-ubat luka yang sudah disediakan hospital. Masih belum terlambat ke makcik saya nak hilangkan parut bedah ni?
Makcik; Nak cubalah dulu macam mana, sebab sebaiknya selepas operate 5,6 hari tu dah kena letak serbuk ni. Tapi adik ni dah lama sangat. Sebab menantu makcik pun makcik bagi dia pakai serbuk ni. Alhamdulillah memang tak nampak kesan parut, Sebab dia mula dari awal. Nampak putih saja, tak nampak hitam dan tebal macam ni. 


cesarean_bersalin_1
Contoh carian gambar daripada google.

Dipendekkan cerita makcik ini terus menunjukan kesan pembedahan di lehernya, kesan daripada operate ketumbuhan Tiroid.
Makcik; Tengok leher makcik ni nak, tak nampak pun kesan parut pembedahan kan? 
Saya; Masya Allah memang tak ada kesan parut lah di leher makcik, masih belum terlambat ke saya nak pakai serbuk (seakan-akan serbuk powder) ni makcik? 
Makcik; Nak cubalah dulu, sebab sejak akhir-akhir ni ramai sangat yang bersalin secara belah perut macam ni. Dah banyak juga ibu-ibu yang makcik bagi serbuk ni pada mereka. Alhamdulillah memang tak nampak kesan parut pembedahan.
Dengan excited saya tanya makcik ni, dekat mana nak dapat serbuk ni makcik? Jawabnya serbuk powder ini ada jual di kedai sifulan  bla..bla..bla!
Justeru saya terus ambil botol serbuk powder di tangan makcik ini dan baca details di label-nya. Alhamdulillah memang selamat dipakai dan sudah mempunyai NOT daripada Kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).
Selesai mengurut, saya dan suami bergegas ke kedai tersebut untuk mendapatkan serbuk powder ini. Dan kami drive pula menuju  ke kilang memproses serbuk ini dan meminta izin untuk beli kuantiti yang banyak dan beri pada sahabat-sahabat yang menjalani bersalin secara caesar seperti saya.


Parut Bersalin Caeser
Herba Serbuk Powder Mak Bidan Berikan Kepada Saya

Mengikut nasihat makcik, cara menggunakan serbuk powder ini hendaklah dicampurkan dengan air gamat asli. Cuci kesan luka atau kawasan luka pembedahan itu dengan air gamat (bukan minyak gamat yer, jangan tersilap).
RM 8.00
Kemudian tampal di bahagian sekitar tempat pembedahan itu setiap hari, buat seperti memakai bedak sejuk. Insya Allah dengan izin Allah yang Maha penyanyang kesan oeprate itu akan kelihatan seakan-akan kulit yang normal, malah kelihatan cantik dan tiada penampakkan kesan parut selepas pembedahan.
Serbuk Powder ini juga mampu merawat luka-luka baru lain seperti terkena benda-benda tajam atau luka pembedahan yang lain. Jika berminat untuk dapatkan serbuk powder ini boleh Whatsapp Pn. Yati : 012 932 6011
Semoga bermanfaat dan dirahmati oleh Allah s.w.t.
Wassalamualaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu….
P/S; Coretan ini adalah berdasarkan pengalaman sebenar daripada seorang ibu dan juga Mak Bidan. Jika ianya hanya cerita direka-reka maka saya dan Mak Bidan ini pasti menjadi persoalan utama yang akan dipertanggungjawabkan oleh ALLAH SWT di hari kiamat kelak.







NURRAYSA BEAUTY SKINCARE KOSMETIK HOT TERKINI

NURRAYSA BEAUTY SKINCARE - PRODUK KOSMETIK MESRA WUDUK


21 Produk keluaran Nurraysa BeautyPenjagaan lengkap  dari hujung rambut hingga hujung jari ...sape nak cuba? Hubungi/whatsapp saya Pn Yati 012-9326011 










Collagen Soap RM40 (SM) RM45 (SS)

Sweet Cherry RM39.90 (sm) RM41.90 (ss)

RM75 (sm) RM80 (ss)

RM49.00

RM29.90
RM19.90
RM25.00

RM39.00


HAJAR JAHANNAM - Rahsia Tenaga Batin Lelaki Arab

Hajar Jahannam
Hanya untuk luaran sahaja, tidak boleh dimakan
Hajar Jahanam - Oil Base 

Hajar Jahannam adalah perubatan herba tradisional dari Negara Mesir untuk membantu memulihkan tenaga batin dan mengembalikan kejantanan lelaki dalam perhubungan dengan pasangan mereka diranjang.

Fungsi utamanya adalah untuk melambatkan pancutan mani bila berasmara dengan pasangan mereka. Isteri akan mengalami orgasme berkali kali (multi klimaks) namun suami masih mampu mengawal proses ejakulasi.

Banyak produk mendakwa mampu mengubatinya membanjiri pasaran, tetapi bagi mereka yang telah menggunakan produk herba ini mangakui akan perbezaan yang mereka alami selepas beberapa kali menggunakannya.

Kalau anda telah berpuashati dengan produk lain yang telah anda gunakan untuk sekian lama, nasihat kami anda teruskan sahaja menggunakannya...melainkan kalau anda hendak beralih kepada yang lebih power dan ingin memcuba produk Herba Jahannam amalan tradisi bangsa Arab ini.

Untuk makluman, produk herba ini adalah yang TERAWAL dibawa masuk Malaysia. Amat popular dan tersohor dikalangan kaum lelaki disana.


KINI, anda boleh mendapatkan produk Hajar Jahanam - membantu mengembalikan kejantanan anda tanpa perlu ke sana untuk mencarinya, bayangkan berapa kos yang telah anda jimatkan.

Ramai yang sudah memiliki dan mencuba produk Herba Jahannam ini. Pelanggan kami meliputi seluruh seluruh pelusuk negara kita Malaysia.

Anda perlu tahu bahawa kebanyakkan lelaki amat jahil tentang cara mengubati masalah lemah syahwat. Amalan menelan pil pil yang banyak dijual dipasaran amat merbahaya dan memberi kesan kepada jantung dan organ-organ penting yang lain.

Anda juga perlu tahu banyak perubatan masa kini adalah berasaskan minyak yang memerlukan kita mengurut setiap hari, Zakar bukan seperti anggota anggota badan yang lain. Ia amat sensitif, Sekiranya tersalah urut, boleh mengakibatkan mati pucuk.

Produk Herba Jahannam hanya perlu sapu dan tidak perlu diurut pun. Mudah, Cepat dan tidak membuang masa.

Jika berminat untuk mencuba produk Herba Hajar Jahannam dari tanah Arab ni, boleh hubungi/whatsapp 012-6046893 sekarang. Harga yang sangat murah!