2014 ~ Yatibiz Official Blog Site

Assalamualaikum wbt. dan selamat datang! Kelebihan membeli secara online adalah menjimatkan masa, kos, duit minyak kenderaan, dan kos parking kenderaan anda. Mengelakkan daripada kesesakan lalu lintas dan lain-lain kos lagi yang terpaksa anda keluarkan. Jika anda membeli secara online anda hanya mengeluarkan kos barang yang anda inginkan dan kos penghantaran pos sahaja. Kemudian anda hanya perlu menunggu barang yang anda order itu sampai di depan pintu rumah anda. Jadilah pengguna yang bijak dan berilmu tentang hak pengguna untuk mengurangkan kos perbelanjaan anda.

Senarai Produk Yatibiz

TILAM BABY MURAH by yatibiz

Assalamualaikum dan salam sejahtera....walaupun anak-anak sudah besar, kerana minat dan ada permintaan terhadap Tilam baby ni saya tetap mendapatkannya setiap kali balik kampung. Kepada yang berminat dengan pilihan saya boleh hubungi atau whatsApp 012-9326011. Kesemuanya new stock Harga tidak termasuk postage. TERIMA KASIH.

Charge postage biasanya antara RM15 ~ RM20. Please take note yer....
Hari ni order InsyaAllah esoknya boleh sampai atau boleh COD di Seksyen 18 Shah Alam Selangor.


Bear blue color  RM80
Sold Out

Bear purple color  RM80
Bee yellow color RM85

Rabbit blue color RM75 - sold out

Rabbit pink color RM75




with pillow & bolster RM38



PENAWAR RESDUNG PLG MUJARAB 100% AKAR KAYU

           KELEBIHAN ANDA MENGGUNAKAN UBAT INI
UBAT RESDUNG AKAR KAYU INI SUDAH DIWARISI OLEH PENGAMAL PERUBATAN ISLAM SELAMA  40 TAHUN YANG LALU. DAN IA MERUPAKAN UBAT WARISAN TURUN TEMURUN.


Adakah gejala / simptom resdung ini sering menganggu aktiviti seharian lalu menyebabkan anda rasa tidak selesa? Kalau ya, cubalah penawar resdung hari ini juga. Insya Allah Blog ini menyelamatkan mereka yang sedang mengalami masalah Resdung dan Jerawat Kronik, Batuk Berkahak, Bersin, Gatal Hidung, Bernanah dan Sakit Mata dan sebagainya berkaitan dengan resdung. 
Tanda-tanda Resdung

1.Hidung sentiasa berair/selsema setiap masa terutama ketika cuaca sejuk dan awal pagi.

2.Gatal-gatal pada hidung,mata dan telinga terutama bila memakan ayam,udang,ketam,ikan masin dan sambal belacan.

3.Bersin bila terkena habuk.

4.Berkahak, banyak jerawat, kurang pendengaran/penglihatan, sakit kepala, kelemumur banyak, rambut gugur, nafas berbau (anda tidak tahu nafas anda berbau dan tidak menyenangkan rakan anda..minta nasihat ikhlas dari mereka), gatal kulit dan keputihan (wanita).

Kesan-kesan Resdung

1.Hilang deria bau

2.Pelupa/daya mengingat lemah

3.Lubang hidung bengkak dan tersumbat

Keadaan ini mengganggu kelancaran kehidupan harian individu tersebut. Jika tidak dibendung, ia akan menyebabkan kerosakan kulit muka, hilang segala deria rasa dan bau, merosakan rongga dan menimbulkan bau yang tidak menyenangkan.


Wallahua'aklam yang baik itu semuanya datangnya daripada Allah SWT. dan yang buruk itu datangnya daripada diri saya sendiri.
Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh.!

Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim Selawat serta Salam kepada Habibuna Saidina Rasulullah Muhammad solallahualaihiwasallam, Saya ingin memperkenalkan anda sejenis ubat daripada serbuk akar kayu herba tradisional untuk melegakan dan mengurangkan simptom resdung dan juga alahan kepada makanan laut.

Untuk pengetahuan semua. Saya juga pernah mengalami penyakit resdung yang sangat kronik. Bersin berhari-hari terutamanya di waktu pagi selepas bangkit dari tidur dan di waktu malam, hidung gatal, mata merah, berair, dan juga diserang migrain. Sakit dan seksanya hanya tuhan saja yang tahu.

Bagi mereka yang sedang mengalami penyakit seperti ini memang tak boleh nak buat sebarang kerja. Jika seseorang itu masih belajar, mereka sanggup tidak pergi kelas, mengulangi pelajaran dan sebagainya. Memang susah nak tumpukan perhatian kepada pengajian. Hendak keluar dengan kawan-kawan pun rasa tidak yakin dengan diri sendiri.

Berbagai-bagai jenis ubat dan rawatan telah saya cuba sehingga menghabiskan wang mencecah ribuan ringgit. Namun semuanya tidak memberikan apa-apa kesan. Dengan takdir Allah swt. Alhamdulillah saya diperkenalkan dengan ubat tradisional ini oleh rakan saya dari Kemboja. Ubat ini mampu menyembuhkan penyakit resdung dari dalam.


Setelah mencuba selama 3 hari, kesannya sangat memberangsangkan. Penyakit gatal-gatal di hidung dan di kawasan muka sudah beransur-ansur hilang. Bersin waktu pagi pun hilang serta merta. Dan Alhamdulillah saya juga sudah boleh memakan makanan laut tanpa ragu-ragu lagi. Walaupun simpton resdung saya tidak hilang 100% tetapi gejala resdung berkurangan secara ketara. Alhamudlillah!

Jadi saya ambil kesempatan ini untuk menyebarkan pula ubat ini kepada sahabat-sahabat yang mengalami nasib resdung seperti saya. Mudah-mudahan maklumat yang saya khabarkan ini dapat membantu mengembalikan keceriaan dalam hidup sahabat-sahabat sekalian. Dan mudah-mudahan juga saya mendapat balasan yang baik daripada Allah swt. Insya Allah!

Buat pengetahuan sahabat-sahabat sekalian, sudah hampir 3 bulan saya mengamalkan ubat ini. Dan Alhamdulillah penyakit resdung yang saya alami sudah beransur hilang. Dos yang saya makan hanyalah sebiji sebelum tidur di waktu malam dan sebiji di waktu pagi.

Satu botol ini mengandungi 35 biji kapsul
Untuk mendapat kesan yang lebih cepat, adalah lebih baik kita membuka sarung kapsul dan memasukan serbuk akar kayu di dalam segelas air kosong. Mengikut pandangan orang ramai sarung kapsul ini adalah kurang baik untuk pemprosesan buah pinggang. Wallahuaklam… saya pun kurang arif adakah ia benar ataupun tidak. Tapi untuk langkah berjaga-jaga lebih baik kita menelan ubat yang berada di dalam kapsul itu sahaja. Dan sarung kapsulnya tidak perlu kita telan.

Selepas dimasukkan serbuk ubat tadi ke dalam segelas air kosong dan kacau hingga larut. Sebelum minum jangan lupa membaca Bismillah dan selawat. Insya Allah dengan izin Allah swt. penyakit resdung yang kita alami selama ini akan beransur hilang.

Insya allah dengan izin Allah swt, saya yakin ubat resdung ini menjamin kualiti dan kepuasan anda.
Jika anda ada sebarang pertanyaan sila hubungi terus di talian 012-9326011 (Puan Norhayati)
Jika ubat ini tidak memberi kesan apa-apa kepada anda saya berjanji akan pulangkan kembali wang anda. Niat saya untuk menyebarkan ubat ini adalah untuk menolong sahabat-sahabat yang sedang derita mengalami penyakit ini. Bukanlah niat untuk berniaga semata-mata.

Bayaran boleh dibuat ke :

Photobucket 1622 1838 5941 Norhayati Ludin
Photobucket 1205 1389 4435 25 Norhayati Ludin
Selepas membuat bayaran, anda bolehlah menghantar maklumat pembayaran seperti nama lengkap dan alamat penuh ke nombor telefon/whatsapp 012-9326011.
NASIHAT: Untuk permulaan, Dos yang perlu dimakan hanyalah sebiji sebelum tidur di waktu malam dan sebiji di waktu pagi. Dan sekiranya penyakit anda sudah berkurangan, anda tidak perlu lagi ambil dos setiap hari, Cuma ambil bila anda perlu saja. Contohnya dalam seminggu cukuplah sekadar anda menelan sebiji atau dua biji. Ataupun anda juga boleh menelan ia selepas anda memakan makanan laut.

UBAT RESDUNG AKAR KAYU INI SUDAH DIWARISI OLEH PENGAMAL PERUBATAN ISLAM SELAMA 40 TAHUN YANG LALU. DAN IA MERUPAKAN UBAT WARISAN TURUN TEMURUN.

BESTSELLERS KEMBOJA HERB CREAM (KHK)


Krim Herba Kemboja yang mempunyai bahan campuran 100% daripada ramuan herba semula jadi. Seperti Beras, Pegaga, Manjakani, dan juga bahan-bahan akar kayu herba yang lain.
Siapa yang tidak kenal kejelitaan, kecantikan dan kehalusan kulit wajah wanita kemboja. Rata-rata dari mereka mempunyai kulit yang sihat dan awet muda. Namun yang menjadi persoalan, apakah rahsianya? Jom ikuti pembongkaran eksklusif ini!!
New packaging with new price and KKM approval code

Latest pack

RM59/PC
Tidak termasuk poslaju (RM6-Semenanjung/RM10 Sabah & Sarawak)
(Old Pack)

Berat 10g. Dlm 3 ~ 5 hari sudah dapat rasa perubahannya..InsyaAllah

Cara penggunaan sangat mudah! Hanya sapu di muka setiap malam sebelum tidur. 

Bismillahirrahmanirrahim…Baiklah sini saya nak cerita sikit pasal rahsia kecantikan wanita-wanita Kemboja. Ditakdirkan oleh Allah swt pada satu hari saya kenal satu keluarga yang berasal dari Kemboja. Mereka sudah lama menetap di Malaysia dengan melakukan bermacam-macam perniagaan termasuk menjual pakaian.
Selepas melihat gelagat wanita-wanita mereka. Lalu terlintas dihati, cantik sungguh wanita-wanita mereka walaupun sudah berumur.
Tanpa segan silu saya terus bertaya “Kenapa kulit muka makcik-makcik Kemboja ini cantik-cantik yer?”salah seorang makcik ketawa dan menjawab “Sebab orang Kemboja suka amalkan memakan herba. Jika nak kulit cantik kena makan herba asli, jika sakit pun amalkan makan herba.. insya Allah sihat dan cantik”.
Makcik Kemboja yang brumur lingkungan 50 tahun ini terangkan lagi “Jika nak kulit muka nampak cantik, halus, putih dan bercahaya pun kena pakai krim muka herba”. Dengan murah hati dia berikan pada saya satu krim muka herba yang diproses sendiri untuk kegunaan sendiri. Hanya di dalam bekas yang agak “simple” kelihatan seperti bekas ubat kudis yang kita boleh dapat di hospital.
Subhanallah… dengan izin Allah hari pertama guna jerawat di muka saya mula mengecut dan sehingga ke hari ketiga guna kulit muka saya dah mula licin kerana jeragat-jeragat sudah mula hilang. Saya mula jadi yakin dan bersemangat pakai kerana kulit muka yang kusam dan tak berseri langsung dipuji suami muka awak makin berseri dan makin putih sehingga MENAMPAKKAN URAT-URAT HIJAU DI DAHI, awak pakai produk apa?
Saya jawab ringkas alahh.. saya pakai Krim Herba yang akak Kemboja tu  bagi saja… pakai malam sebelum tidur. Suami hanya senyum.
Setelah 2 minggu guna, saya syorkan pada adik perempuan saya yang kini sedang menuntut di SBP Kuala Pilah. Memang adik beradik dalam keluarga saya majoriti muka berjerawat. Mungkin faktor keturunan kot. Wallahuaklam
Apapun setelah 2 minggu tak berjumpa dengan adik perempuan saya, sangat mengejutkan muka dia yang penuh jerawat sudah kering dan hanya tinggal kesan-kesan hitam, mungkin tunggu sedikit masa sahaja lagi untuk hilang kesemuanya dan menampakkan perubahan kulit menjadi putih. Subhanallah…
Sebelum ini saya sudah banyak menghabiskan duit dengan menggunakan bermacam-macam jenis krim berjenama. Tapi kalu dah berbelas tahun guna bermacam-macam krim dan dalam masa yang sama rasa kulit pun masih tak beri kerjasama. So maintain tahap itu saja. Last-last dapat juga krim muka herba dari Kemboja yang tak disangka-sangka datang-nya. Ini semua dengan izin Allah swt.
Sehari sekali saja pakai, kulit dah rasa selesa, sapu bedak pun rasa rata. Alhamdulillah mungkin kulit saya serasi dengan Krim Kemboja ini. Ermm! siapa yang mengalami masalah kulit kusam, jerawat dan berjeragat, taulah macam mana rasa stress bila tengok muka sendiri.
So far Alhamdulillah saya sangat berpuas hati dengan hasil pemakaian Krim Kemboja ini. Muka kira dah nak settle, nak-nak orang malas make up macam saya. Ekeke..! Kalau dapat kulit muka yang tak kusam bersyukur sangat pada Allah.
So, kalau ada sahabat-sahabat yang mempunyai masalah kulit muka sama seperti saya, tetapi masih tidak terjumpa mana-mana krim muka yang sesuai. Bolehlah cuba Krim dari Kemboja yang sangat mujarab ini. Bersih, Halal dan terbukti berkesan. Ins Shaa Allah.
Boleh msg/whatsapp Pn. Yati 012-9326011 untuk mendapatkannya. Saya bagi harga special dengan ikhlas niat nak menolong kerana Allah swt. Bukan nak berniaga semata-mata. Semoga manfaat.. wallahuaklam…
ANTARA TESTIMONI YG DPT DI KONGSI














MS ZARINA DARI LANGKAWI





TOYOTA HIACE UNTUK DISEWA, VAN PANDU SENDIRI (daily RM330)


TOYOTA HIACE FOR RENTAL






Vip Seating Van Rental / Sewa
Lokasi : Shah Alam Selangor & Pengkalan Balak, Masjid Tanah Melaka

Van Toyota Hiace berbumbung tinggi Untuk Di Sewa Atau Di Catar
Antara kelebihan Toyota Hiace:-

 
1) Untuk semua perjalanan dalam Semenanjung - Malaysia, dan Singapura
2) Rombongan, Kenduri Kahwin, Percutian, Memancing, Melancong, Membeli-belah
    dan sebagainya


3) 24hrs Pengambilan dari atau penghantaran terus ke Lapangan Terbang KLIA/Subang

** Minyak, bayaran tol, dan bayaran parking SAHAJA adalah tanggungan PENYEWA

Perkhidmatan Sewa Van Harian/Bulanan/Kontrak
RM350 daily
Special Diskaun Untuk lebih dari 3 Hari
-Kapasiti 12 seater (11 penumpang + 1 driver)
-Manual Tranmisi & Condition Selesa
-Berhawa dingin sepenuhnya

Dokumen wajib disertakan :-
-Salinan IC
-Salinan Driving license yang sah
-Salinan Utiliti Bil terbaru (Air/Elektrik/Astro)
-Nama referance dan contact no(Relatives/Saudara)
-Surat Sewa yg perlu diisi

-Deposit RM300.00 (akan dipulangkan selepas 7 hari waktu bekerja)
-Call dulu, harga boleh bincang

MAYBANK ACC 5122 1331 7322 (MOHD FAUZI B MOHAMAD NOR)

Hubungi (sms/whatsApp) En Fauzi/Pn Yati 
untuk booking
012-6046893 / 012-9326011

New Model Year 2016 - 10 seater including Driver


New model Year 2016 - 10 seater including Driver


Old Model - 12 Seater Including Driver



12 seater


12 seater







Penambahan jentera baru Ford Ranger 2.2 XLT Auto bagi memenuhi permintaan pelanggan. Terima kasih diatas sokongan anda!
Rental rate : rm450/day (price neqotiate)

Perkhidmatan angkat barang Ford Ranger 4x4 🚙🚙🚙🚙 min rm50 ke atas bergantung pada lokasi
* Pindah Motorsikal
* Pindah rumah
* Pindah pejabat
* Sofa dan perabot
* Peti ais, mesin basuh
* Runner 4x4 seluruh KL dan Selangor (24hrs)
* Dan lain- lain
.
Nak pindah barang sikit. Tapi tak muat guna kereta. Nak sewa lori, besar sangat pulak.
Kalau ada 4x4 kan senang"..... 🚛📦




💰Hubungi/Whatsapp 012 6046893 / 012 9326011 untuk menempah sekarang!




VVIP VAN - New concept to anticipate the guest needs

LUXURY VAN

Can accomodiate 9 pax per trip with below 10 kg hand luggage per pax
For more info package details as below :

Trip package to Hatyai - RM450/person (3D2N)
Trip package to Krabi - RM880/person (3D2N)
Trip package to Koh Samui - RM900/person
Trip package to Phuket - RM950/person
Trip package to Koh Lippe - RM980/person 

Trip package to Hatyai 3D2N
  • Package included transportation vvip van
  • Hatyai hotel room(twin sharing)
  • Hatyai ice dorm
  • Floating market
  • Shopping time
  • Night market
  • Turk-turk trip
  • Hatyai cable car (subject to change)
  • Insurance covered to all participant
Trip package to Krabi 3D2N 
  • Package included transportation vvip van during stayed
  • Room accommodation
  • Island hopping
  • Insurance covered to all participant
***Pickup point 1 : KLCC in front Mandarin Oriental Hotel
***Pickup point 2 : Seremban 2
Contact (sms/whatsApp) Mr Fauzi/Ms Yati 
for booking
012-6046893 / 012-9326011
Terms and Condition travel package.
Available seat as at now with 35 pax
Whether you book alone or as a group, we will only deal with the lead booking name in all subsequent correspondence, including changes, amendments and cancellations. You must be 18 years old at the time of booking and possess the legal capacity and authority to book as the lead name and travel on holidays with us and take up the offers advertised by us if they are still available. You are responsible for ensuring the accuracy of the personal details or any other information supplied in respect of yourself and any other person travelling on the booking and for passing on any information regarding the booking or any changes made in relation thereto, to all persons travelling on such booking, including but not limited to information on schedule changes or copies of booking confirmations.

It is a condition of your booking with us that you and all other members of your party, including infants and children, are adequately insured on holiday. Any person who is under 18 years old must be accompanied by an adult on his or her journey. There may be other restrictions and conditions on some offers, but these are explained in the details of those offers. When you or (if you are booking through a travel agent) your travel agent ask for your booking to be confirmed, we will confirm the booking there and then, and set aside your chosen accommodation, holiday or transport for you. Next, we will send you or your travel agent a Confirmation Invoice within 14 days. We may not be able to confirm some of our ground arrangements straight away (e.g. bespoke accommodation, tours etc). In these instances we may issue a Confirmation Invoice. However, a contract for arrangements that have not been confirmed on that invoice will only be made when we have sent you written confirmation that those additional arrangements have been completed. If there is any change to any of the details discussed at the time of booking, before the Confirmation Invoice is issued, we will notify you promptly of any new or changed details, including a change to the total price (if any). If any detail on the Confirmation Invoice is not correct tell us or your travel agent immediately. If there is an obvious error on the Confirmation Invoice we reserve the right to correct it as soon as we become aware of it, but we will do this within 7 days of issuing the Confirmation Invoice or, if your departure is within 7 days, no later than 24 hours before you go. If any of these changes are not acceptable then you will be entitled to a full refund.

The cancellation has to be made within 14days to get full refunded if less than 7 days, the money is not refundable. 

Our requirement for traveling:
  • 1 copy of Identity Card (IC)
  • 1 copy passport (must be more 6 months and above before expired)
Note : All above requirement can send to us either softcopy or hardcopy

Booking in advance to feel "A RICH OF EXPERIENCE " 

VVIP - Interior view design with led light



VVIP - Rior view with double blower AC


VVIP - Fully leather seat with surrounding sound system 



VVIP - Enjoy your journey with led panel entertainment

Room accomodation - Twin sharing


Facilities and Ammenities 


Lobby Area


Hotel Building


Perodua Alza 

Perodua Alza

Perodua Alza - RM 180/day, RM300/2days