Yatibiz Official Blog Site

Assalamualaikum wbt. dan selamat datang! Kelebihan membeli secara online adalah menjimatkan masa, kos, duit minyak kenderaan, dan kos parking kenderaan anda. Mengelakkan daripada kesesakan lalu lintas dan lain-lain kos lagi yang terpaksa anda keluarkan. Jika anda membeli secara online anda hanya mengeluarkan kos barang yang anda inginkan dan kos penghantaran pos sahaja. Kemudian anda hanya perlu menunggu barang yang anda order itu sampai di depan pintu rumah anda. Jadilah pengguna yang bijak dan berilmu tentang hak pengguna untuk mengurangkan kos perbelanjaan anda.

Senarai Produk Yatibiz

INT3REE SUPLIMEN MINDA PILIHAN HEBAT UNTUK ANAK2 BERUMUR 3-22 TAHUN


1 kotak RM97 Tidak termask pos (Harga asal RM115)

Apa itu int3tree???

Int3tree adalah suplimen MINDA yang mengandungi 10 bahan terbaik yang di import daripada luar negara dan mendapat kelulusan dari KKM dan PERTAMA DI ASIA dalam bentuk sachet.
Cara pengambilannya sangat mudah, hanya koyak sachet dan tuangkan serbuk coklat mint tu dibawah lidah, kemam sampai habis.
Tidak membazir kerana 100% diserap kedalam darah dan dibawa ke jantung.(spt ubat sakit jantung) Seterusnya darah itu dipam ke otak dan seluruh bahagian badan.
Tindakbalasnya sangat cepat dan perubahan boleh dilihat seawal 5 hari pengambilan int3tree.


Antara KEBAIKAN int3tree kepada anak anda:

  • Mudah bangun tidur
  • Mudah tidur bagi yang susah tidur
  • Lebih fokus dalam kelas
  • Tidur yang puas dan berkualiti
  • Memberi tenaga
  • Lebih mentaati ibubapa
  • Mudah menghafal
  • Mudah faham
  • Hilang gagap
  • Membantu memulihkan gugup
  • Ketenangan bertambah
  • Anak mudah makan nasi
  • Minda mejadi aktif
  • Idea bertambah
  • Menjadi bertambah kreatif
PALING PENTING NO SUGAR ADDED




INT3TREE ini tinggi dengan kandungan Serat, Kalsium, Vitamin dan Minerals yang sangat membantu untuk tumbesaran dan perkembangan otak kanak-kanak
Bekalkan khasiat int3tree kepada anak anda hari ni!

WhatsApp : http://bit.ly/2Ml8Fxs
COD di area Shah Alam Selangor

Boleh hubungi Pn Yati 0129326011

INFUSED BODY SALVE CREAM ORGANIC

RM250 Free Postage (Within Malaysia)


CREAM CBD INFUSED BODY SALVE - MALAYA HEMP™
Dengan kandungan 300MG (3%) Cannabinoids ini antara produk keluaran syarikat kami yang paling tinggi permintaannya di Eropah.
Cream CBD ini 100% organik daripada pohon Kanabis Sativa yang mana bebas daripada sebarang campuran bahan kimia bagi membolehkan pengaktifan semula sistem endokannabinoid pada sel kulit.
Penggunaan Cream CBD Infused Body Salve ini sesuai daripada bayi hinggalah ke peringkat dewasa.

KESAN CREAM CBD DENGAN KANDUNGAN 300MG (3%) PADA ECZEMA KULIT BAYI
Seperti yang kita tahu, pada bulan Januari 2017 kajian mengesahkan bahawa cannabinoids secara semulajadi telahpun terkandung dalam susu ibu-dan sehingga kini kajian tersebut masih relevan.
Mengikut penemuan beberapa kajian saintifik, susu ibu secara semulajadi mengandungi kannabinoid yang sama terdapat pada tumbuhan kanabis, yang sangat penting untuk pembangunan sistem tubuh manusia yang sempurna dan sihat.
Membran sel dalam tubuh badan secara semulajadi dilengkapi dengan reseptor cannabinoid ini di mana apabila diaktifkan akan mengekalkan kesihatan sistem tubuh manusia.
Susu ibu adalah sumber yang kaya dengan endokannabinoid, sejenis lipid saraf modular yang mana pada asasnya mengajar anak yang baru lahir merangsang proses penyusuan.
Justeru, kajian daripada saintis barat juga mendapati bahawa telahpun wujud sistem endokannabinoid (ECS) pada kulit manusia.
Tujuan utama ECS dalam kulit adalah untuk mengekalkan keseimbangan fungsi sel kulit seperti reproduksi, pembezaan, dan kecekapan imun.
Di dalam tumbuhan kanabis itu telah terkandung kannabinoid yang mampu merawat pelbagai jenis penyakit kulit secara semulajadi.
Maka penggunaan CBD ini telahpun terbukti ianya mampu mengawal, menambah, membaiki dan membantu keseimbangan sistem endokannabinoid (ECS) sel kulit agar kulit bebas dari pelbagai penyakit kulit kronik.

Main website :  cbdoilsmalaysia.com

Hubungi Pn Yati 012-9326011 atau Mr Fauzi 012-6046893

For more info, Please click here! 👉 https://infusedbodysalvecream.wasap.my/

Penghantaran terus dari United Kingdom!

"Malaya Hemp It Helps My Life Feel Better"

Penerangan
Bahan-bahan organik di dalam Cat BODY INFUSED BODY Malaya Hemp ™ memanfaatkan ciri mengangkat semangat diri.

300mg
Tinggalkan kulit kering dan hancur!
Setiap 50ml mengandungi 300mg Cannabidiol spektrum penuh.

Night Cream 100 % Organic

RM250 Free Postage (Within Malaysia)


KEAJAIBAN CBD NIGHT CREAM DENGAN KANDUNGAN 300MG CANNABINOIDS
Mengembalikan semula kecantikan kulit wajah dan membantu keseimbangan sistem endokannabinoid (ECS) pada sel-sel kulit yang telah rosak.
100% organik daripada pohon Kanabis Sativa membolehkan pengaktifan semula sistem endokannabinoid pada sel kulit.
Kulit wajah akan kelihatan lebih muda, lembut dan licin. Walaupun umur manusia sudah mencapai 69 tahun.
Bebas deripada sebarang campuran bahan kimia bagi membolehkan pengaktifan semula sistem endokannabinoid pada sel kulit.
Fungsi Cream ini adalah untuk mengekalkan dan menambah kecantikan kulit wajah manusia, serta mampu membaiki dan membantu keseimbangan sistem ECS pada sel-sel kulit yang telah rosak.
Sangat sesuai untuk mereka yang ingin merasa kelainan dengan mencuba produk daripada bahan ajaib seumpama Kanabis Sativa ini.
Kulit wajah akan kelihatan lebih lembut dan licin kerana kandungan 300MG Cannabinoids ini sudah cukup kuat untuk membantu keseimbangan sistem endokannabinoid (ECS) sel kulit yang bermasalah.
Mempunyai kandungan 300MG Cannabinoids dengan pengekstrakan Co2 yang menjamin kualiti produk berkualiti tinggi di dunia.

Main website :  cbdoilsmalaysia.com

Hubungi Pn Yati 012-9326011 atau Mr Fauzi 012-6046893

For more info, Please click here! 👉 https://cbdnightcream.wasap.my/

Penghantaran terus dari United Kingdom!


Malaya Hemp It Helps My Life Feel Better"


Malaya Hemp ™ CBD MALAM CREAM boleh menjadi kunci anda untuk pemulihan yang lebih cepat

300mg
Anti Penuaan terbaik
Berasal dari Cannabis Sativa




Hempseed Oil Capsule Omega 3 & 6

RM60 Free postage (Within Malaysia)

Hempseed Oil 30 Capsules | UK Manufacturer
  • Essential fatty acids – Omega 3 & 6 in perfect balance
  • Lindens 1000mg rapid release capsules
  • Consistently a Malaya Hemp™ best seller

KEBAIKAN HEMPSEED ( 1 kapsul sehari)


  • Mengurangkan berat badan
  • Meningkatkan kadar metabolisma dan memberi tenaga yang secukupnya
  • Menyembuhkan penyakit atau kecederaan dengan cepat termasuk luka pembedahan
  • Menurunkan kolesterol dan mengurangkan tekanan darah tinggi
  • Mengurangkan masalah mata seperti katarak, glaukoma atau masalah rabun mata
  • Meningkatkan sistem imunisasi dan antibodi badan
  • Melancarkan peredaran darah dan peredaran kardiovaskular
  • Membantu merawat penyakit asma atau penyakit darah seperti Serum Lupus Erythematous (SLE)
  • Mengurangkan serangan dan membantu keadaan pesakit yang mengidap kanser
  • Berguna untuk mereka yang mengalami Cerebral Palsy selain dapat membantu mengawal paras gula dalam darah dan direndahkan secara semulajadi
  • Memperbaiki fungsi organ selain mengurangkan gejala sakit ketika haid atau senggugut
  • Mengurangkan keradangan dan gejala-gejala arthritis serta meningkatkan pemulihan otot selepas senaman
  • Mengurangkan & merawat kulit kering dan keadaan rambut
  • Berkesan dalam rawatan terapeutik kulit jerawat, kerana ia membantu dalam menghalang keradangan dengan itu dapat menghalang atau mengurangkan jerawat
  • Boleh digunakan  untuk merawat seperti masalah kulit yang serius seperti ekzema, dermatitis dan psoriasis
  • Membantu dalam membaik semula pengasilan sel kulit selain menjadikan kulit segar serta sebagai pelembap, kulit lebih sihat, lebih cerah dan anjal
  • Mencegah kegatalan dan merangsang aliran darah
Main website :  cbdoilsmalaysia.com

Hubungi Pn Yati 012-9326011 atau Mr Fauzi 012-6046893

For more info, Please click here! https://hempseedoil.wasap.my/


Penghantaran terus dari United Kingdom!


PeneranganMinyak Hempseed Malaya Hemp ™ 30 Kapsul Omega 3, 6, 9, dalam satu baki sempurna satu botol: 30 Kapsul Digunakan: 1 hari sumber asid lemak penting yang paling sempurna di alam semulajadi. Minyak benih herba dianggap sebagai salah satu minyak yang paling sempurna dari alam semula jadi. Ia adalah sumber utama asid lemak omega 3 & 6, alpha-lanoline dan asid linoleum, dan juga mengandungi sebilangan kecil asid gamma-lanoline (gla). Tiada minyak lain yang mempunyai kombinasi unik ini dan dengan itu boleh diambil jangka panjang untuk membantu mengekalkan keseimbangan efa yang sihat. Diproduksi di UK Produk semulajadi, bebas daripada perasa tiruan, warna dan bahan pengawet Dilabelkan dengan arahan yang komprehensif untuk digunakan, data bahan rujukan, terbaik sebelum tarikh, Nombor Artikel Eropah dan butiran hubungan untuk sokongan produk, memenuhi semua undang-undang UK semasa untuk produk kesihatan semula jadi dan suplemen Pembungkusan berbingkai Kerajang dengan meterai tamper jelas Keterangan cahaya, kedap udara, tahan bantal, tahan lama untuk pembelian anda segar dan boleh digunakan untuk lebih lama Ambil 1 kapsul sehari dengan sedikit air Simpan di tempat yang sejuk dan kering di luar jangkauan kanak-kanak. Ini adalah suplemen makanan yang bukan pengganti diet seimbang dan gaya hidup yang sihat. BAHAN-BAHAN: Minyak benih herba, vitamin E (d-alpha tocopherol). Setiap kapsul mengandungi purata asid linoleik 133mg - 193mg, asid alpha linolenic 41mg - 89mg, asid gamma linolenic 3mg - 6mg, Vitamin E 3mg (30% ECRDA)




















KERONGSANG@BROOCH MURAH MURAH HARGA BORONG

Harga yang paling murah, lebih tahan lama, jarum yang tajam, batu yang susah tanggal atau jatuh, sangat2 berbaloi untuk anda beli dan pakai pada tudung/selendang, tshirt atau sebagai hadiah.

RM 1.00/pc atau RM8.00/10pcs




RM2.00/pc atau RM3.00/2pcs


RM2.50/pc 


RM2.00/pc atau RM3.00/2pcs




RM8.00/pc atau RM15.00/2pcs




Jika berminat hubungi saya Pn Yati atau whaspp 0129326011
Note : Semua harga tidak termasuk kos penghantaran rm8 (sm) rm11 (ss)



Loket Emas Resources KINI

Penawar Sakit Urat, Pinggang, Lutut dan Sendi paling Mujarab



TANDA – TANDA SAKIT PINGGANG, SAKIT URAT, LUTUT
 
Sakit belakang boleh mengakibatkan lemah pada kaki untuk bergerak. Ianya akan mengakibatkan anda :-
  • Tidak boleh berdiri terlalu lama
  • Kebas kaki
  • Rasa bisa dan sengal
  • Tidak dapat berjalan jauh
Penawar berasaskan majun ini adalah persediaan tradisional yang terdiri daripada Rempah ratus, Ginseng dan Tongkat Ali. Ianya diproses dengan sempurna dan berhati-hati serta tidak menggunakan sebarang bahan kimia atau bahan pengawet.
Kebiasaanya penawar majun ini dapat melegakan sakit urat, sakit pinggang, lutut atau sendi anda hanya dengan mengamalkan beberapa hari sahaja.


Yang paling istimewanya majun ini adalah ia mengandungi bahan-bahan yang dapat mencegah kerosakan tulang rawan dan sendi, mengurangkan keradangan pada bahagian pinggang, lutut dan sendi.
Ianya juga dapat menenangkan sendi dengan menghasilkan cecair kepada bahagian lutut serta meningkatkan bekalan darah ke sendi. Jikalau anda lenguh-lenguh badan, kaki, paha, anda seharusnya dapatkan dan cuba majun ini segera.

Penawar Majun daripada hasil orang kampung ini merupakan ramuan hebat yang membantu anda dengan serta-merta. Ia sangat sesuai untuk remaja-remaja dan dewasa yang terlalu aktif dengan sukan, golongan yang terlalu kuat bekerja, dan golongan warga tua yang ingin mengerjakan haji atau umrah di Makkah.

Boleh hubungi Hubungi saya Pn Yati 012 9326011 ( Shah Alam Selangor)

https://majunurat.wasap.my/

Agen :

1) Haji Din 017 9159737 (Rantau Panjang Kelantan)

2) Pn Mas Eliana 013 7153443 (Pasir Gudang Johor)

Antara Testimoni yang dapat saya copy paste dari customer saya:-














HILANGKAN PARUT BERSALIN CAESAR PALING EFEKTIF

SAMSUNG CSC
RM 35.00 Tidak termasuk postage
Assalamualaikum w.b.t. & Salam sejahtera buat ibu-ibu di luar sana.
Pertama sekali saya ingin kongsikan satu pengalaman menarik buat ibu-ibu yang pernah bersalin secara pembedahan caesarean seperti saya. Bersalin secara caesar ini adalah bukan sesuatu yang mudah.
Pembedahan caesarean ini melibatkan pembedahan besar pada bahagian perut dan pelvis kita. Kadang-kala, pembedahan caesarean diperlukan untuk menyelamatkan nyawa si ibu atau bayi.
Hakikatnya inilah pengorbanan seorang ibu kepada anaknya. Mempertaruhkan nyawanya hanya untuk kehidupan si manja. Ibu meletakkan nyawanya dihujung rambut, bertarung maut demi kelahiran anaknya.
Bahkan, untaian doanya tidak pernah terputus untuk seorang anak sejak dalam kandungan lagi. Mereka selalu berharap dan memohon kepada Allah s.w.t. agar anaknya menjadi anak-anak yang soleh dan solehah.
Kasih sayang yang Allah s.w.t pinjamkan ke dalam hati seorang ibu, kasih sayang yang hebat, dari Yang Maha Pengasih lagi Penyayang.
Tingginya darjat seorang ibu sehinggakan Rasulullah ﷺ perintahkan memuliakan ibu sebanyak tiga kali, kemudian bapa, menunjukkan betapa penting dan beratnya penekanan Rasulullah ﷺ  agar anak-anak memulia dan melayan ibu sebaik-baiknya.
Justeru Rasulullah ﷺ meletakkan kedudukan ibu itu selepas keutamaan solat, dan di atas dari jihad. Alhamdulillah dan tahniah kepada ibu-ibu yang sabar dan redha dengan rahmat Allah swt.
Kembali kepada cerita pengalaman saya bersalin secara pembedahan caesarean ini. Selepas berpantang saya mengurut dengan Mak Bidan di Bahau, Negeri Sembilan. Sedangkan ketika itu saya berpantang di Nilai & rumah mertua di Kelantan.
Walaupun rumah saya agak jauh dengan Mak Bidan, Tapi ibu saya cadangkan saya mengurut dengan Mak Bidan ini, kerana pengalamannya lebih 20 tahun. Lagipula rumah Mak Bidan ini dekat dengan rumah ayah saya.
Parut Bersalin Caeser 1
Alhamdulillah setelah Mak Bidan melihat dan memegang perut saya. Dengan selamba dia tegur parut caesarean besar dan hitam. Kenapa tak jumpa makcik dari awal. Kalau tak parut macam ini tak nampak seteruk macam ini.
Ketika ini saya hanya blurr dan senyum saja, sambil bertanyakan soalan kepada makcik.
Saya; Ada ke ubat untuk hilangkan parut ni makcik?
Makcik; Ada nak, serbuk kunyit ubat yang telah dicampurkan dengan akar-akar herba tradisional, makcik dah banyak mengurut orang yang bersalin secara belah perut macam ni. Tiap kali makcik pergi mengurut, makcik akan bagi pada meraka supaya tampal-tampal di tempat luka parut ini setiap hari di waktu malam dan pagi. Alhamdulillah memang tak nampak kesan parut pembedahan teruk macam gini.
Saya; Saya takut nak sapu apa-apa ubat makcik, Sebab doktor pesan memang tak bagi letak apa-apa ubat di tempat luka pembedahan ni. Kecuali ubat-ubat luka yang sudah disediakan hospital. Masih belum terlambat ke makcik saya nak hilangkan parut bedah ni?
Makcik; Nak cubalah dulu macam mana, sebab sebaiknya selepas operate 5,6 hari tu dah kena letak serbuk ni. Tapi adik ni dah lama sangat. Sebab menantu makcik pun makcik bagi dia pakai serbuk ni. Alhamdulillah memang tak nampak kesan parut, Sebab dia mula dari awal. Nampak putih saja, tak nampak hitam dan tebal macam ni. 








cesarean_bersalin_1
Contoh carian gambar daripada google.

Dipendekkan cerita makcik ini terus menunjukan kesan pembedahan di lehernya, kesan daripada operate ketumbuhan Tiroid.
Makcik; Tengok leher makcik ni nak, tak nampak pun kesan parut pembedahan kan? 
Saya; Masya Allah memang tak ada kesan parut lah di leher makcik, masih belum terlambat ke saya nak pakai serbuk (seakan-akan serbuk powder) ni makcik? 
Makcik; Nak cubalah dulu, sebab sejak akhir-akhir ni ramai sangat yang bersalin secara belah perut macam ni. Dah banyak juga ibu-ibu yang makcik bagi serbuk ni pada mereka. Alhamdulillah memang tak nampak kesan parut pembedahan.
Dengan excited saya tanya makcik ni, dekat mana nak dapat serbuk ni makcik? Jawabnya serbuk powder ini ada jual di kedai sifulan  bla..bla..bla!
Justeru saya terus ambil botol serbuk powder di tangan makcik ini dan baca details di label-nya. Alhamdulillah memang selamat dipakai dan sudah mempunyai NOT daripada Kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).
Selesai mengurut, saya dan suami bergegas ke kedai tersebut untuk mendapatkan serbuk powder ini. Dan kami drive pula menuju  ke kilang memproses serbuk ini dan meminta izin untuk beli kuantiti yang banyak dan beri pada sahabat-sahabat yang menjalani bersalin secara caesar seperti saya.








Parut Bersalin Caeser
Herba Serbuk Powder Mak Bidan Berikan Kepada Saya

Mengikut nasihat makcik, cara menggunakan serbuk powder ini hendaklah dicampurkan dengan air gamat asli. Cuci kesan luka atau kawasan luka pembedahan itu dengan air gamat (bukan minyak gamat yer, jangan tersilap).
RM 8.00
Kemudian tampal di bahagian sekitar tempat pembedahan itu setiap hari, buat seperti memakai bedak sejuk. Insya Allah dengan izin Allah yang Maha penyanyang kesan oeprate itu akan kelihatan seakan-akan kulit yang normal, malah kelihatan cantik dan tiada penampakkan kesan parut selepas pembedahan.
Serbuk Powder ini juga mampu merawat luka-luka baru lain seperti terkena benda-benda tajam atau luka pembedahan yang lain. Jika berminat untuk dapatkan serbuk powder ini boleh Whatsapp Pn. Yati : 012 932 6011


Semoga bermanfaat dan dirahmati oleh Allah s.w.t.
Wassalamualaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu….
P/S; Coretan ini adalah berdasarkan pengalaman sebenar daripada seorang ibu dan juga Mak Bidan. Jika ianya hanya cerita direka-reka maka saya dan Mak Bidan ini pasti menjadi persoalan utama yang akan dipertanggungjawabkan oleh ALLAH SWT di hari kiamat kelak.

http://www.vansewashahalam.com/